keskiviikko 20. helmikuuta 2013

FOOD

Mä tuun niin olee pulassa jenkeissä nimittäin ruuan suhteen! Mä oon miettiny sitä aikasemminki ja ajatellu vaa että kyllä mä siellä pystyn tarpeeks terveellisesti syömää jos vaa ite pidän siit kii. Tai et siihen ruokaa tottuu. Mut nyt oon saanu jo harjotusta: oon ollu kahen viikon ajan ilman tavallista maitoa, ruisleipää, hedelmiä, tuoreita vihanneksia..... Ja mua ällöttää. Mä niin kaipaan Valio+ maitoa, Vaasan Ruispalaa tai Reissumiestä tai jälkiuunileipää, kunnon mehevän ompun ja edes porkkanaa! Ihan oikeesti yää mä en kestä. Tääl Herrankukkarossa ni joo, ruoka on hyvää, se on tosi hyvää. On paljon erilaisia kaloja, on perunaa, on sämpylää, on erilaisia juttuja. Mut leipä on ainoostaa sämpylää. Ja ennen mä söin ainoostaa tummaa leipää. Täällä mä oon kerran syöny semmosen kuivan ruisleivän käntyn ja AI ETTÄ SE OLI IHANAA! Maitoakin täällä on paljo, mut se on sellast ällöttävää kokkimaitoa, sellast hirveen kermasta ja paksua mitä en todellakaan pystyis juomaa paljaallee! Hedelmiä tääl on kans vähän mut niihin en oo uskaltanu koskea ku ne on kokoustajia varten, ja välillä nään jonku kurkun jossain kaapissa mut siihenkään en oo uskaltanu koskea ku sitä ei oo paljoo ja sitä pitää olla aina asiakkaille aamusin.
Eli tää samahan tulee jatkumaan jenkeissä: en mä siellä saa syödäkseni ruisleipää, ja oon kuullu että siellä tavallinen maito on just semmosta paksua ja tosi rasvasta. Eli sillähän mä otan tän täälläolon vaan hyvänä harjotuksena tulevaa koitosta varten :D

Sit oon kuullu myös että jenkeissä hedelmät on semmosii hervottoman kokosii koska niihin tungetaa jotain juttuu et ne kasvais isommaks ja näyttäs herkullisemmilta, mut sit niist lähtee jotai tärkeit ravintoaineit eikä oo niin terveellisii. Great. Jenkki-style! :-D Eli mä rakastan hedelmiä, mut en mitää über-eksoottisia. Omena, appelsiini, mandariini, päärynä, sitruuna, viinirypäle, VERIGREIPPI ehdoton ykkönen..... Ai nam nyt alko tekee niin mieli hedelmiä :D


Joo no mut tää nyt oli vaa tälläst angstausta siitä et olen nuori nirso suomalainen joka on aina syönyt suht terveellisesti jolle iski shokki kun ruoka onkin valkoista ja josta ei saa tarpeeksi kuitua, vitamiineja, kalsiumia yms... Kotona saadaa kyllä varautua ku tuun lomalle koska vedän varmaa viis purkkii kerral maitoo ja syön kaikki vihannekset ja hedelmät kaapista ja sitä rataa :D I love food! Mut kyl Amerikaski on oikeesti varmaan ihan hyvää ruokaa :>

Tällästä tänää, palaillaan taas ! :-)

Kuvat on Googlesta, ihan ku mä pääsisin edes tommosia kuvia ite ottamaa >:( hehe

2 kommenttia:

  1. Mullakin tulee olemaan sama ongelma, mä tykkään tosi paljon siitä, kun kotona saa syödä terveellisesti, hedelmiä, avokaadoa, ruisleipää yms. En tiiä miten selviän tuolla jenkkilässä ku kaikkialla on pikaruokapaikkoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niimpä! pitää vaa koittaa pitää kii siitä et ostaa sit edes ite jotai terveellist ja toivoo et suomest lähetettäs välil ruisleipää :)

      Poista